Wyjazd do Hameln- czerwiec 2015 r.

Opublikowano: środa, 15 lipiec 2020 Maria Nowak Drukuj

Wyjazd do Hameln w ramach wymiany zagranicznej.

W sobotę 14 czerwca 2015 wyruszyliśmy autobusem kursowym do Hameln pod opieką pani Gabrieli Kosowskiej i pani Barbary Stanuch. Podróż była bardzo długa, ale humory nam dopisywały. Byliśmy ciekawi jacy będą uczniowie niemieccy, których poznaliśmy przez kontakt mailowy. O szóstej rano w niedzielę byliśmy w Hannowerze, skąd pociągiem udaliśmy się do Hameln. Tam czekały na nas rodziny goszczące. Był to trudny moment, kiedy każdy z nas poszedł z inną rodziną w nieznane. Cały dzień był przeznaczony na wzajemne poznanie się, odpoczynek i sen, pójście do kościoła. Każda rodzina starała się uprzyjemnić nam te pierwsze chwile w obcym środowisku proponując spacery, zwiedzanie , czy aktywne spędzanie czasu.

W poniedziałek cała grupa polsko-niemiecka pojechała pociągiem do Vlotho do ośrodka polsko-niemieckiej wspólpracy, gdzie zostaliśmy zakwaterowani, dostaliśmy pyszne posiłki i gdzie odbyły się warsztaty, na których wspólnie pracowaliśmy nad projektem dotyczącym podobieństw i różnic między naszymi narodami, naszej przeszłosci i przyszłości. Wieczorem odbyła się wycieczka do ruin zamku.

Na drugi dzień po przedstawieniu wyników naszej pracy i wspaniałym obiedzie wrócilismy do Hameln, gdzie znowu zajęły się nami rodziny goszczące.

W środę spotkaliśmy się z dyrekcją szkoły Vikilu, której uczniowie nas gościli. Mielismy możliwość uczestniczenia w dwóch lekcjach z naszymi niemieckimi kolegami,  a następnie poszliśmy zwiedzać Hameln, po którym w ciekawy sposób oprowadzał nas przewodnik- były uczeń Vikilu w tradycyjnym stroju Szczurołapa – legendarnej postaci związanej z historią miasta. O godz 11 zostaliśmy uroczyście przyjęci przez burmistrza miasta. Do szkoły wrócilismy na obiad, po którym wyruszyliśmy na ok. 25 kilometrową wycieczkę rowerową i pięknymi ścieżkami rowerowymi dotarliśmy do miejscowosci Fishbeck, gdzie czekały na nas : domowej roboty ciasto i chłodne napoje. Wieczór spędziliśmy w rodzinach.

W czwartek uczestniczylismy w lekcjach w szkole,które mogliśmy porównać z tymi w naszej szkole, a po obiedzie pojechaliśmy do klubu kajakowego, gdzie próbowalismy swoich sił pływając w wieloosobowych kajakach po Wezerze pod czujnym okiem instruktorów. Wieczorem odbył się wspólny grill w pięknym miejscu. Niemieccy rodzice wspaniale przygotowali wszystko, było mnóstwo sałatek, grillowane mięso , kiełbaski i deser. Chociaż było zimno atmosfera była gorąca i nie padał zapowiadany deszcz.

W piątek wyruszyliśmy do Hannoweru, gdzie zwiedzaliśmy budynek nowego ratusza, poznaliśmy historię miasta i jego ciekawe miejsce : stadion HDI – Arena, gdzie gra miejscowa drużyna. Stadion wywarł na niektórych ogromne wrażenie.

W sobotę czas spędziliśmy z rodzinami, na zakupach i w ciekawych miejscach. Potem trzeba było się spakować i pożegnać. I znowu długa podróż autobusem, w czasie której snuliśmy plany przyjęcia naszych kolegów i koleżanek z Niemiec w Polsce, które będzie już we wrześniu.